Hooikoorts bestrijding

stuifmeel2 vliegendebijstuifmeel

Bijen met stuifmeel

Hooikoorts wordt veroorzaakt door streekgebonden stuifmeel of pollen dat met de wind wordt meegevoerd.
De bijen halen honing uit de plaatselijke bloemen en nemen stuifmeel in hun korfjes mee. Dit slaan ze op in de bijenraat.
Als de imker volle honingraat met honing slingert zit daar ook stuifmeel bij. De geslingerde honing gaat door een dubbele honingzeef.

Het stuifmeel dat in de geslingerde honing, die door de dubbele honingzeef zakt, is zo dun en teer dat deze zich onzichtbaar vermengt met de honing. In de streekgebonden honing zit dus ook het stuifmeel wat de hooikoorts veroorzaakt. Door deze honing te gebruiken bestrijd je de hooikoortsziekte… Homeopathie.

honingraatstuifhoningraat met stuifmeel aan de onderkant