Tweede imkercafé in teken van mijten en koninginnen

Wijkcentrum Reyersdam vormde het decor van het 2de imkercafé van het seizoen. Het multifunctionele centrum had speciaal wat ruimte weten te maken op een van haar drukke doordeweekse avonden.

Gert Valk en Herman Martens waren voor deze avond gevraagd om hun ervaringen te delen en een gezonde discussie op gang te zetten. Gert mocht de avond starten met het thema koninginnenteelt. Een onderwerp waar Gert zich de afgelopen jaren in heeft verdiept en het afgelopen jaar met succes de cursus heeft doorlopen. Gert die er bekend om staat om niets half te doen, had speciaal voor deze avond een powerpoint in elkaar gezet.

Gert deelde de opgedane kennis en wisselde zijn verhaal af met prachtige foto’s vanuit zijn eigen archief. De eigen ontworpen materialen die Gert gebruikte bij de cursus werkte inspirerend en gaf voldoende stof tot verdieping. Prachtig om te zien dat jonge imkers hun eigen ontwikkeling een boost geven en hun ervaring delen met de rest van de vereniging.

leergierig en aandachtig, onder genot van de heerlijke oliebollen

Een veelvoorkomend thema is het bestrijden van varroamijt. Herman Martens had voor dit onderwerp zich verdiept in oude en nieuwe methodes. Het leidde tot prachtige discussies en mooie ervaringen. Een boeiend onderwerp waar het laatste woord nog niet over gesproken is.

Aansprekende thema’s, de verse oliebollen van Wietse en twee gepassioneerde sprekers, succesfactoren die het tweede imkercafé kenmerken. De eerst volgende imkercafé zal in het teken staan van de nieuwjaarsborrel.