Bijenvereniging steunt project ‘Duurzaam Kampen’

‘Kampen leuker, eerlijker en schoner maken’. Dat is het thema waarmee de Bibliotheek op zaterdag 9 november aan de slag is gegaan.

De bijenvereniging bracht met een aantal leuke activiteiten biodiversiteit onder de aandacht. Kinderen kregen van de jeugdimkers van de vereniging uitleg over de rol van de Bij en haar omgeving. Voor de vereniging staat de Bij symbool voor een natuurvriendelijke omgeving. Investeer in een groene en kleurrijke omgeving, dan gaat het ook goed met de Bij.

Jacko leerde de belangstellenden de waarde van een evenwichtige en natuurvriendelijke omgeving. Daarna gingen de handen in aarde voor de workshop ‘Guerilla gardning’. Jacko liet menig bezoeker de stand verlaten met een aantal praktische tips, inzicht in drachtplanten en met een glimlach.

Een mooi initiatief van bibliotheek Kampen, die de komende periode voor verschillende doelgroepen in de bibliotheek en stadscentrum activiteiten organiseert. Wat de bijenvereniging betreft is dit een blijvend evenement, die mens en natuur dichter bij elkaar brengt.