Onze Bijenvereniging werkt in Kampen en de omliggende dorpen IJsselmuiden, Grafhorst, Wilsum, Zalk, Vollenhove en Genemuiden.

Bijenvereniging steunt project ‘Duurzaam Kampen’

‘Kampen leuker, eerlijker en schoner maken’. Dat is het thema waarmee de Bibliotheek op zaterdag 9 november aan de slag is gegaan.

De bijenvereniging bracht met een aantal leuke activiteiten biodiversiteit onder de aandacht. Kinderen kregen van de jeugdimkers van de vereniging uitleg over de rol van de Bij en haar omgeving. Voor de vereniging staat de Bij symbool voor een natuurvriendelijke omgeving. Investeer in een groene en kleurrijke omgeving, dan gaat het ook goed met de Bij.

Jacko leerde de belangstellenden de waarde van een evenwichtige en natuurvriendelijke omgeving. Daarna gingen de handen in aarde voor de workshop ‘Guerilla gardning’. Jacko liet menig bezoeker de stand verlaten met een aantal praktische tips, inzicht in drachtplanten en met een glimlach.

Een mooi initiatief van bibliotheek Kampen, die de komende periode voor verschillende doelgroepen in de bibliotheek en stadscentrum activiteiten organiseert. Wat de bijenvereniging betreft is dit een blijvend evenement, die mens en natuur dichter bij elkaar brengt.

Wij houden onze vingers gekruist.. 10 en 11 juli open landelijke imkerijdagen. Alleen wanneer de omstandigheden het toelaten.🐝🐝🐝 ...

BijenBlog. Zo heet de blog van Ben Som de Cerff die voor de NBV imkers en geïnteresseerden meeneemt in de dagelijkse praktijk van het imkeren. Leerzaam voor veel imkers, maar zeker ook boeiend voor iedereen die geïnteresseerd is in het bijenvolk of het imkeren. Kijk eens op www.bijenhouders.nl/blog ...

De NBV organiseert voor haar leden op dinsdagavond 26 januari a.s. een webinar over (beginnende) koninginnenteelt. Naast een lezing over F1 en F2 volken, zullen ook diverse rasverenigingen aan het woord komen.
Leden hebben inmiddels per mail een persoonlijke uitnodiging ontvangen. Ben je lid en heb je geen uitnodiging gehad? Neem dan contact met ons op! Ben je geen lid en wil je toch deelnemen? Die mogelijkheid is er! Als al onze leden de kans hebben gehad zich aan te melden en er nog plek over is. Hiervoor hebben we een speciale wachtlijst. Wil je op deze wachtlijst? Laat het ons dan weten en mail naar secretariaat@bijenhouders.nl
...

29-12-1920 t/m 29-12-2020 = 100 jaar.

100 jaar bijen in Kampen en omstreken. Wij zijn trots op onze vereniging en hopen dat het voor de bijen een goed jaar wordt, want als het hen goed gaat dan gaat het de imkers ook goed. Het gaat een jaar worden waarbij stil wordt gestaan bij dit jubilea als de omstandigheden dit toelaten.
...

P. van Sermondt (voorzitter)