Onze Bijenvereniging werkt in Kampen en de omliggende dorpen IJsselmuiden, Grafhorst, Wilsum, Zalk, Vollenhove en Genemuiden.

Red de Bij, Spek via de Jumbo de Bijenvereniging!

Help je ons mee aan een mooie financiële bijdrage voor het opleiden van imkers de bouw van een demonstratie ruimte?

Van 4 september t/m 28 oktober ontvang je bij elke €10,00 aan boodschappen bij de Jumbo Hanzewijk en de Jumbo Penningkruid een waardebon met scancode met streepjescode. Je scant de unieke code aan de scanzuil in de winkel (Hanzeplein en Penningkruid) en kiest een club. Uiteraard kies je Bijenvereniging Kampen en Omstreken. Het bedrag is gelijk te zien voor de club.

Er zijn extra kaarten bij speciale aanbiedingen. Ook die kun je weer scannen voor onze vereniging bij de zuil.

Zaterdag 9 september en donderdag 22 september zijn we te vinden bij de Jumbo voor een bevlogen verhaal over de honingbij en haar wonderlijke leven. Laat je grijpen door de wereld van het insect!

De bijenvereniging biedt opleiding voor nieuwe leden op volken en kasten door de vereniging aangeschaft. Daarnaast zijn er plannen voor de bouw van een stal met demonstratie mogelijkheden voor schoolklassen en publiek.

Wij houden onze vingers gekruist.. 10 en 11 juli open landelijke imkerijdagen. Alleen wanneer de omstandigheden het toelaten.🐝🐝🐝 ...

BijenBlog. Zo heet de blog van Ben Som de Cerff die voor de NBV imkers en geïnteresseerden meeneemt in de dagelijkse praktijk van het imkeren. Leerzaam voor veel imkers, maar zeker ook boeiend voor iedereen die geïnteresseerd is in het bijenvolk of het imkeren. Kijk eens op www.bijenhouders.nl/blog ...

De NBV organiseert voor haar leden op dinsdagavond 26 januari a.s. een webinar over (beginnende) koninginnenteelt. Naast een lezing over F1 en F2 volken, zullen ook diverse rasverenigingen aan het woord komen.
Leden hebben inmiddels per mail een persoonlijke uitnodiging ontvangen. Ben je lid en heb je geen uitnodiging gehad? Neem dan contact met ons op! Ben je geen lid en wil je toch deelnemen? Die mogelijkheid is er! Als al onze leden de kans hebben gehad zich aan te melden en er nog plek over is. Hiervoor hebben we een speciale wachtlijst. Wil je op deze wachtlijst? Laat het ons dan weten en mail naar secretariaat@bijenhouders.nl
...

29-12-1920 t/m 29-12-2020 = 100 jaar.

100 jaar bijen in Kampen en omstreken. Wij zijn trots op onze vereniging en hopen dat het voor de bijen een goed jaar wordt, want als het hen goed gaat dan gaat het de imkers ook goed. Het gaat een jaar worden waarbij stil wordt gestaan bij dit jubilea als de omstandigheden dit toelaten.
...

P. van Sermondt (voorzitter)